poniedziałek, 9 listopada 2015

,,Odwaga bez rozwagi prowadzi do wczesnej śmierci."















Tytuł: 
Gregor i Niedokończona Przepowiednia
Autor: Suzanne Collins
Seria: Kroniki Podziemia #1
Wydawnictwo: IUVI
Data wydania: 8 kwietnia 2015

Moja ocena: 9/10




,,Nadzieja. Bywają chwile, kiedy bardzo trudno ją odnaleźć. W takich momentach dużo łatwiej jest wybrać nienawiść. Ale jeżeli chcesz zaprowadzić pokój, najpierw musisz mieć nadzieję, że to możliwe."

Gregor po tajemniczym zniknięciu ojca staje się głową rodziny. Na jego barki spada odpowiedzialność za dom, babcie i dwie młodsze siostry. Podczas wakacji wraz z 2 letnią siostrzyczką Botką wpada do szybu wentylacyjnego, który przenosi go do pięknej, ale niebezpiecznej krainy - Podziemia. Jednak to dopiero początek jego długiej drogi, którą musi pokonać by spełnić Niedokończoną Przepowiednię.


,,Codziennie kiedy się budzę, mówię sobie, że to mój ostatni dzień życia. Jeśli nie próbujesz na siłę trzymać się czasu, to nie boisz się tak bardzo jego utraty."

Czemu Gregor nie może być moim bratem?! Pokochałam go od pierwszych stron tej powieści. Jest opiekuńczy, kochany, troskliwy i w tak młodym wieku musi odpowiadać za swoje młodsze rodzeństwo. Pomimo widocznej niechęci postanawia pomóc mieszkańcom Podziemia i nie boi się poświęcić życia dla dobra swoich bliskich. Jak można kogoś takiego nie pokochać?? 
Fabuła była naprawdę genialna. Wciągnęłam się praktycznie na samym początku powieści i nie mogłam przestać czytać aż nie doszłam do ostatniej strony. Praktycznie cały czas coś się dzieje. Jak nabrałam powietrze na początku - tak wypuściłam na końcu książki.


,,(...) Wzajemny interes to silne spoiwo. Silniejsze niż przyjaźń, silniejsze niż miłość.

- Czy szczury wiedzą, co to miłość? - zapytał Gregor oschle.
- O tak - odpowiedział Ripred z pogardliwym uśmieszkiem. - Bardzo kochamy samych siebie."

Jestem dość dziecinna jak na mój wiek i może z tego powodu tak zakochałam się w przygodach Gregora. Prawdopodobnie starsi czytelnicy, lub osoby prawidłowo rozwijające się  nie znajdą w tej książce niczego dla siebie. Natomiast mój 7 letni brat jest wprost zauroczony przygodami chłopca i czytam mu tę książkę co wieczór przed snem. Karaluchy, szczury, nietoperze i pająki to bez dwóch zdań jego klimaty. 
Polecam tę książkę przede wszystkim czytelnikom w wieku 7-15. Oczywiście starsi miłośnicy barwnych przygód też mogą po nią sięgnąć. Wydaje mi się, że każdy kto posiada bujną wyobraźnię bez problemu pokocha Gregora i jego świat. 
Buziaki! 

Za książkę dziękuję serdecznie wydawnictwu IUVI 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Copyright © 2016 What are you reading, Juliet , Blogger