poniedziałek, 12 października 2015

By dojść do źródła, trzeba płynąć pod prąd.




Tytuł: Ogień i woda
Autor: Victoria Scott
Seria: Ogień i woda #1
Wydawnictwo: IU.VI
Data wydania: 17 czerwca 2015

Moja ocena: 8/10




Tella przez swoją niewiedzę trafia do Piekielnego Wyścigu. Sądzi, że jest w stanie zrobić wszystko by uratować brata. Tyko wygrana może dać jej lek na jego chorobę, jednak by go zdobyć będzie musiała wystawić na próbę swoją siłę, charakter i uczucia. Czy za banalnym wyścigiem kryje się coś więcej?

,, Jeśli włosy poskręcają mi się jeszcze bardziej, zetnę się na łyso. 
Albo je podpalę.
Co będzie łatwiejsze."

Po przeczytaniu opisu z tyłu książki w mojej podświadomości zapaliła się czerwona lampka. "Uwaga! Podróba Igrzysk Śmierci!" Jednak już po pierwszym rozdziale doszłam do wniosku, że myliłam się w 100%.
To zdumiewające jak szybko polubiłam główną bohaterkę i jej brata. Reszta postaci również była wspaniała i to jest ogromnym plusem tej powieści.
Akcja mknie na łeb i szyję co mi bardzo pasowało ponieważ uwielbiam jak w książce dużo się dzieje. Pomimo bliskoznaczności tematów wydarzenia są zupełnie inne niż w Igrzyskach Śmierci, które jak wiecie kocham na życie! 

,,Pytałaś o mój tatuaż. Wiesz, co jedzą jastrzębie? Wiesz na co polują? Polują a węże, Tella. Na węże jak te, które organizują ten wyścig."

Początek był dość flegmatyczny i czułam się lekko zagubiona, lecz po pewnym czasie zaczęłam wszystko ogarniać i wymyślać własne zakończenia. Co do stylu autorki nie mam dużo do powiedzenia. Jest bardzo prosty. Dużo 
potocyzmów i współczesnych zwrotów. Nie uważam tego za wadę, ponieważ dzięki temu powieść była lekka i szybko się ją czytało. 
Sięgnęłam po nią w odpowiednim momencie.


,,- Gdzie jest mój palec?! - krzyczy Olivia.(...)
- Gepard go zjadł.
Oczy Olivii robią się tak ogromne, że boję się, iż zaraz wyskoczą z orbit.
- Gepard. Zjadł. Mój. Palec.(...) Co chcecie mi powiedzieć? Że pandora Jaxona zjadła mały palec mojej prawej ręki? Ręki, którą piszę?
- Szczerze mówiąc, zabrał go M-4.(...) Walczyli o niego."


Ostatnio zbyt często pojawiają się mini recenzje, za co was strasznie przepraszam, ale o tej powieści nie ma co więcej pisać. Jest naprawdę dobra, lecz nie jest najbardziej przełomową książką w moim życiu. Nie mogę się doczekać kolejnej części ponieważ ciekawość mnie totalnie pożera. wiecie przecież, ze uwielbiam takie urwane zakończenia!
Buziaki!

Za książkę dziękuję wydawnictwu IU.VI!
Szablon dla Bloggera stworzony przez Blokotka