czwartek, 9 lipca 2015

,, Jeden błąd pociąga za sobą tysiące innych."











Tytuł: Alicja w Krainie Zombi
Autor: Gena Showalter
Seria: Kroniki białego królika
Wydawnictwo: HarperCollins
Data wydania:  25 września 2015

Moja ocena: 5/10






,,Każdego dnia zegar tykał - albo nie. Koniec mógł nadejść w ułamku sekundy. Mgnienie oka, oddech, chwila. Nie ma, nie ma, nie ma."


Alicja od dziecka nie mogła wychodzić z domu po zmroku. Do dziecka uczono ją, że potwory istnieją i pomimo tego, że ich nie widzi to one są i czają się w mroku. Alicja nie chciała słuchać.  
Namówiła mamę, przekonała tatę i wieczorem pojechała na recital swojej młodszej siostry. Powrót do domu okazał się jednak znacznie trudniejszy, niż się spodziewała.

,,Chcę spędzać czas z ludźmi, dzięki którym czuję się dobrze. Z ludźmi, dzięki którym jestem szczęśliwa."

W tej książce działo się tyle, że nie wiem od czego zacząć. Po przeczytaniu czułam się kompletnie odmóżdżona. Tak jakby zombi przez słowa w tej powieści zjadały mi powolutku mózg. 
Pomimo świetnego stylu autorki, która potrafiła utrzymać człowieka w napięciu do ostatnich stron, nie mogę ocenić jej wyżej.Myślę, ze tematyka zombi nie jest po prostu dla mnie odpowiednia. 


,,Umieranie to jedyny sposób , by żyć naprawdę."

Bardzo przypadła mi do gustu główna bohaterka - Alicja. Była bardzo odważna, zdeterminowana i silna. Umiała postawić na swoim i nie czekała na pomoc od innych - radziła sobie sama. 
Nie mogłam zaufać innym bohaterom. Cały czas wydawało mi się, że każdy z nich może być zombi i ostrzyć zęby na Alicję. Moje przeczucie nie zawiodło mnie w jednym przypadku, ale nie chcę spojlerować.

,,Nie ulegało wątpliwości, że miał doświadczenie, mnóstwo doświadczenia i że potrafił grać na dziewczynie jak na fortepianie."

Podsumowując, autorka ma ogromny talent i świetny styl, lecz jej pomysłu są wybuchowe i dosyć niebezpieczne. Czy żałuję czasu poświęconego na czytanie Alicji? Nie! Spędziłam z nią miły weekend, ale to wszystko. Nie wniosła nic do mojego życia oprócz dwudniowej rozrywki.

,,Jedna noc zmieniła mnie nieodwracalnie."

Przeczytałam już kolejną część tej serii - Alicja i lustro zombi - ale nie jestem pewna czy o niej wam tu napiszę. Zostałabym pewnie zlinczowana przez fanów :) Buziaki!




Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Copyright © 2016 What are you reading, Juliet , Blogger