poniedziałek, 22 lutego 2016

Ja + Ty ...


Czujesz czasem potrzebę uwolnienia się od rzeczywistości? Zatrzymaj się na sekundę i weź głęboki oddech. Życie to nie tylko bieg z domu do szkoły, pracy, na uczelnię. To nie tylko nauka, obowiązki i przyzwyczajenia. Życie to zbiór małych rzeczy, które ciężko czasem dostrzec. 
Po to powstała ta książka. 
By otworzyć nam oczy.



Zawsze żyłam w przekonaniu, że kupno książki po to by ją umyć, zakopać czy zjeść to wyrzucanie pieniędzy w błoto. Jak na moje oko nie ma w tym nic kreatywnego. Sceptycznie podeszłam do kolejnej tego typu publikacji. Jakież było moje zaskoczenie  gdy okazało się, że ta książka jest odwrotnością bałaganu i destrukcji.
 W ja ty my nie chodzi o niszczenie, lecz zapisywanie.
 
Jak Wisława Szymborska pięknie podsumowała - nic dwa razy się nie zdarza. Dlatego warto zapamiętać każdą chwilę spędzoną z bliską naszemu sercu osobą. "Książkę wspólnych zapisków" możesz wykonywać z bratem, siostrą, chłopakiem, dziewczyną, mamą, tatą, babcią, dziadkiem, przyjaciółką, ciocią, kuzynką... z każdym! Nie ma tu ograniczeń wiekowych.

Mój młodszy brat był oczarowany wypełnianiem ze mną zadań. Pomimo wieku jest bardzo sentymentalny - lubi spędzać ze mną czas.



Wypieki na jego twarzy mówią same za siebie! Książka rozwija kreatywność i pozwala powspominać "czasy młodości". 

Tu owoc naszej wspólnej pracy:



Obydwoje nie umiemy gotować a nasze zdolności kulinarne kończą się na podgrzaniu mleka w mikrofalówce. Jednak ten fakt nie przeszkadza nam w wymądrzaniu się " jak to ta zupa jest za słona a ta bułka wyraźnie zbyt twarda".

Moim rodzicom również przypadło do gustu wspólne wykonywanie zadań. Wykonali dwa w charakterystyczny dla nich sposób. We wszystkim widzą pozytywy!
(Niestety drugiego zadania zapomniałam sfotografować.)
Jak widać - książka przypadnie każdemu do gustu!


Z bardziej technicznej strony...

Książka jest wykonana w solidny sposób. Ma kwadratowy kształt i wymiary większe od "normalnej" powieści. Okładka jest cudownie śliczna! Rzuca się w oczy, jest minimalistyczna i przejrzysta - taka jak lubię!
Strony są grube dzięki czemu markery czy pisaki nie przebijają. Zadania są nietuzinkowe w dobrym tego słowa znaczeniu. 

Chcę podzielić się zwami niektórymi zadaniami, które zamierzam wykonać z przyjaciółką w najbliższym czasie. 

 

















Polecam
Każdemu! Sama nie wierzę, że to piszę. Myślę, że książka przypadnie go gustu osobom nie tyle kreatywnym co uczuciowym, lubiącym spędzać czas z bliską dla nich osobą. 

Moja ocena

Tytuł: Ja Ty My. Książka wspólnych zapisków
Autor: Lisa Currie 
Wydawnictwo: Feeria Young
Data wydania: 17 lutego 2016
Tłumaczenie: Maria Zalasa



Podsumowując
Nie widzę wad tej książki. Myślę, ze ona ich nawet nie ma! Jest jedyna w swoim rodzaju i niesamowicie czarodziejska! Buziaki!

Za wspaniałą przygodę dziękuję Wydawnictwu Feeria Young!


Szablon dla Bloggera stworzony przez Blokotka