niedziela, 10 stycznia 2016

,,Czasami myślisz, że kogoś znasz ale to nieprawda."

Tytuły: Płomień pod moją skórą, Już nie wiem, kim bez ciebie jestem, Ocal mnie, Bez siebie nie przetrwamy
Autor: Anna Todd
Seria: After
Wydawnictwo: Między słowami 

[...] kiedy pozwolisz sobie uwierzyć w zbyt wiele kłamstw, trudno już odnaleźć drogę powrotną do prawdy.




O czym mowa?
Tassa zamierza wkroczyć w dorosłe życie bez większego rozmachu. Po ukończeniu szkoły średniej wyjeżdża do college'u gdzie zamierza utonąć w w książkach, zadaniach dodatkowych i zajęciach fakultatywnych. Ma wszystko dokładnie zaplanowane oraz rozpisane. Jedyne czego nie może przewidzieć to towarzystwo w jakie wpadnie.
Hardin Scott będzie jak mulda na drodze. Czy Tessa da radę dojechać bez wypadku?

- [...] Kocham cię. - Jego słowa działają na mnie tak samo mocno jak za pierwszym i za dwudziestym razem.- Ja ciebie też - mówię, a on marszczy brwi.- Nie mów: też.- Co? Dlaczego? - [...]- Nie wiem... To brzmi tak, jakbyś się tylko ze mną zgadzała. - [...]

Wygląd
Cała seria jest wydana w podobnym stylu. Dziwaczne tło, biały napis "AFTER", znak nieskończoności. Takie elementy sprawiają, że książki pięknie prezentują się na półce. Jednak za nic w świecie nie potrafię zrozumieć czemu na okładce 3 części znajduje się trawa. Rozumiem jeszcze dziwaczne esy floresy na pozostałych częściach - trawy nie potrafię zrozumieć. Nie chodzi mi o to, że to jest brzydkie - dość dziwaczne, tak. Wydania z innych stron świata chyba bardziej mi się podobają. 


Fabuła
To właśnie ze względu na fabułę postanowiłam ocenić wszystkie części na raz - nie potrafiłabym pisać czterech osobnych recenzji, ponieważ wszystkie części są bardzo podobne. Jak większość z was pewnie wie, After było opowiadaniem (w oryginale fikcją fanowską) opublikowanym na platformie Wattpad i nie da się ukryć, ze czuć ten "internetowy styl". Jestem pewna, że wszyscy co czytają fanfiction wiedzą o co mi chodzi. Praktycznie 3/4 książki to kłótnie, płacz i rozstania. Pod koniec drugiej części zaczęło mi się to nudzić i nie byłam pewna czy nie zrobić sobie przerwy od tej serii. Jednak trzecia część ratuje wszystko! Tam możemy na chwilkę odetchnąć od ciągłych dramatów między Tessą a Hardinem. 

-Dlaczego Noah nie przyjechał ?-Nie wiem - kłamię.Parę razy kiwa głową, jakby poważnie to rozważał.-Jasne. Gap pewnie ma wyprzedaż kardiganów, więc wystawił cię do wiatru. - Po tych słowach wybucha śmiechem, a pokój wypełnia taka energia, że nie potrafię się powstrzymać i dołączam do niego.-A gdzie Molly? - pytam - Na wyprzedaży w Zdziromodzie?Hardin milknie na chwilę, po czym zaczyna się śmiać jeszcze głośniej.

Bohaterowie
Tessa momentami stawała się nieznośnie podobna do mnie. Prawdopodobnie  z tego powodu tak jej nie lubiłam! Z ulgą jednak mogę stwierdzić, że z każdą kolejną częścią stawała się bardziej znośna, aż w pewnym momencie, sama nie wiem kiedy, totalnie ją pokochałam. 
Hardin to postać, której nie da się nie kochać! Lubiący łamać zasady, oschły i wytatuowany student literatury. Skłamałabym jednak mówiąc, że był moim ulubionym bohaterem. O wiele bardziej pokochałam Zeda - "przyjaciela" Hardina. Jednak oczywiście moje wybory nigdy nie są trafne, ponieważ w ostatniej części dowiadujemy się, że Zed nie jest tym za kogo go uważaliśmy. 
Jest jeszcze Landon - przyjaciel Tessy i przyszywany brat Hardina, jednak o nim nie mam żadnego zdania. Jest to postać, którą ciężko polubić jednak nie da się wyobrazić bez niej książki. 

Jest dopiero wtorek, a ona już niemal wykorzystała zdzirowatą normę na ten tydzień.

Styl autorki
To właśnie najbardziej pokochałam w tej serii - styl pisania Anny! Kobieta pisze wręcz genialnie lekko. Pomimo wielu trudnych chwil i milionie dramatów, książka jest naprawdę przyjemna i aż chce się czytać dalej. Każda część ma ponad 500 stron a ja nie czułam się ani trochę zmęczona i przeczytałam całą serię ciurkiem: kończyłam jedną część - zaczynałam drugą. Wyraźnie czuć też upływ czasu. Bohaterowie pod koniec serii nie są tymi samymi osobami, którymi byli na początku. Bardzo podobał mi się ten zabieg. Akcja działa się w różnych miejscach: Londyn, Nowy Jork, Seattle. Dzięki temu wydarzenia nie były przytłaczające i nie czułam się jak w klatce - zamknięta w jednym małym mieście. 

- To, że nie potrafi cię kochać tak, jak ty chcesz, nie znaczy, że nie kocha się ze wszystkich sił.

Intencje autora 
Intencje Anny Todd nie są żadną tajemnicą. Pewnie sama czytała sporo opowiadań fanowskich i w pewnym momencie postanowiła napisać swoją historię w jakiejś części wzorowaną na swoim życiu i przeżyciach. Pewnie nigdy nawet nie myślała, że jej fanfiction będzie miało miliardy wyświetleń i zostanie wydane w formie książki.



Moja ocena


Kocham Cię bardziej, niż ktokolwiek kogokolwiek kiedykolwiek kochał.




Szablon dla Bloggera stworzony przez Blokotka