niedziela, 19 kwietnia 2015

,,W panice popełnia się błędy.''



Tytuł: ,,Jestem Numerem Cztery"
Autor: Pittacus Lore
Seria: Dziedzictwa Planety Lorien
Wydawnictwo: G+J
Rok wydania:  2011

Moja ocena:  9/10












,,Kto nie rozumie historii jest skazany na jej powtarzanie.  A kiedy historia się powtarza, stawka jest podwójna."

John Smith jest na pozór zwyczajnym nastolatkiem. Nikomu nawet nie przyjdzie do głowy, że mógłby być kosmitą, który przybył z planety Lorien mieszka ze swoim strażnikiem ,- Henrim i ukrywa się przed bandą okrutnych Mogadorian. Lecz to prawda. John tak jak ośmiu pozostałych przybyszy musieli uciekać ze swojej planety zaraz po najeździe Mogadorian. Ocalona dziewiątka musi jak najlepiej wtopić się w tłum  do czasu aż ich Dziedzictwa się uaktywnią a oni dostaną super moce dzięki którym pokonają Mogadorian i powrócą na swoją planetę.
Trzech zostało zabitych.
John jest numerem cztery.

,,Póki żyję, nikt i nic cię nie skrzywdzi."


To pierwsza książka o kosmitach która tak zamąciła mi w głowie. Czytając było mi żal Johna i Henriego. To okropne, że tak często musieli się przeprowadzać, zmieniać imiona, nazwiska. Nie posiadać własnej tożsamości. Czułam okropną nienawiść do Mogadorczyków i ich poczynań. Zniszczyli on swoją własną planetę a potem zaatakowali Lorien! 

Ta lekka, trzymająca w napięciu książka to zaledwie pierwsza część   Dziedzictw Planety Lorien. Kolejne zamierzam przeczytać niedługo, zaraz po tym jak do mnie dotrą (nie wiem jak w waszych miastach, ale w całym Szczecinie nie mogłam dostać drugiej części!)  

Na podstawie książki powstał film, lecz niestety twórcy zrezygnowali z kręcenia kolejnej części.





,, WYDARZENIA OPISANE W TEJ KSIĄŻCE SĄ PRAWDZIWE. IMIONA I MIEJSCA ZOSTAŁY ZMIENIONE, BY CHRONIĆ LORYJCZYKA NUMER SZEŚĆ, KTÓRY POZOSTAJE W UKRYCIU.
PRZYJMIJCIE TO JAKO  OSTRZEŻENIE. INNE CYWILIZACJE NAPRAWDĘ ISTNIEJĄ. NIEKTÓRE USIŁUJĄ WAS ZGŁADZIĆ."


Troszeczkę spóźniłam się z tą notką i wiem, że nie wyczerpałam tematu. Na swoje usprawiedliwienie mam tylko to,że w środę (jak dobrze pamiętam) pojawiła się debiutancka płyta Shawna Mendesa! 
Jestem ciekawa twojego zdania na temat tej książki.Buziaki!

Szablon dla Bloggera stworzony przez Blokotka